2/03/2015

BENCI

Hebat sungguh rasa benci kau terhadap aku.
Bila kau jatuh, rasa penghinaan terhadap engkau tak pernah ku lemparkan sedikit pun .

Ku cuba mendekati mu, tetapi setiap kali ku hampiri, kau menghindari . Ku cuba selami hati kau sebagai seorang sahabat meskipun kau dan aku mempunyai pertalian darah yang sama tetapi tiada ruang sedikit pun buat ku untuk mengukir rasa bahagia di dalam hati  kau.

Siapalah aku?

Hanya sampah di jalanan di mata  kau. Kau pandang ku begitu. Bagi kau, aku manusia yang tiada kepentingan dalam hidup kau. Tiada erti dan mengapa aku harus muncul dalam hidup kau.Kehadiran ku bagaikan malapetaka. Itu kau fikirkan.

Tidak mengapa. Aku masih kuat untuk menahan rasa sakit itu. Jika aku rebah, aku hanya berharap Tuhan sentiasa bersama ku. Di mana?  Di dalam jiwa. Moga mekar rasa cinta terhadap Illahi  di situ . Aku hanya berharap.

Aku hanya memberi andaian . Kalau itu keputusan ku, mohon kau sokong.

Aku manusia. Ya, insan yang mempunyai rasa jiwa.

Jika benar rasa benci itu, aku  bersedia menjauhi kau. Selama mana kau bisa tenang tanpa aku di sisi.

Hanya seungkap doa daripada ku buat mu agar dikau bahagia dalam lindungan Rabbi.

No comments:

Post a Comment